Logo to kluczowy element identyfikacji wizualnej firmy. To symbol, z którym w pierwszej kolejności jest ona kojarzona. Naszym celem jest, aby ten obraz zapadł głęboko w pamięci potencjalnego klienta. Ta niewielka grafika powinna przywodzić na myśl firmę i jej usługi, dlatego jej wygląd ma ogromne znaczenie.
Kiedy klient zaufa danej marce, w przyszłości chętniej będzie kupował jej produkty. W ten sposób osiągnęły sukces firmy znane na całym świecie. Rozpoznawalność rośnie właśnie dzięki skojarzeniu z logo.
Logo jest skutecznym narzędziem przyciągania zainteresowania i uwagi odbiorców, jednak jego projekt powinien być uprzednio dokładnie przemyślany.
Wygląd znaku firmowego musi być zaprojektowany w taki sposób, aby łatwo go zapamiętać. Nie powinien być skomplikowany, a prosty i czytelny w odbiorze.
Logo powinno być charakterystyczne – mieć cechę, która wyróżnia je od innych marek. Może to być nietypowy kształt czy kolor, dzięki któremu zostanie od razu skojarzone z daną firmą. Taki specyficzny wygląd z pewnością przyciągnie uwagę odbiorcy i na długo pozostanie w jego pamięci.
Ważne, aby projekt logo został stworzony w taki sposób, by w przyszłości istniała możliwość jego przekształcenia, jeśli zajdzie taka potrzeba. Należy jednak pamiętać, że nie powinniśmy znacząco zmieniać jego wyglądu, aby nie utracić rozpoznawalności marki.
Na rebranding, czyli odświeżenie elementów marki – w tym także logo, decydujemy się zazwyczaj przy zmianie oferty firmy, rozszerzaniu asortymentu o nowe produkty oraz usługi. Modyfikacja może być konieczna również w wyniku fuzji firm czy zmiany specjalizacji. Potrzeba znacznej transformacji znaku firmowego może wynikać z braku zainteresowania ze strony klientów.
Studio graficzne profesjonalnie zajmie się projektem Twojego logo, niezależnie od tego, czy dopiero próbujesz zaistnieć na rynku, czy chcesz na nowo przyciągnąć klientów i zostać zauważony.