<div style="text-align: center;font-size: 46px;margin-top: 10%;">Identyfikacja wizualna</div>

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna jest nieodłączną częścią kreowania wizerunku firmy.

Budowanie świadomości marki, czyli tzw. branding to zjawisko polegające na tworzeniu pozytywnego wizerunku i utrzymaniu go w świadomości klientów.

Jak głosi pewne chińskie przysłowie : ,,Jeden obraz więcej wart niż tysiąc słów”- to co widzimy ma większą moc, głębiej zapada w pamięci niż to co słyszymy.

Powszechnie wiadomo jak istotne jest pierwsze wrażenie ,to w jaki sposób nas odebrano. Często wyznacza ono dalszą drogę ,jaki będzie rozwój wypadków –zainteresowanie bądź jego brak, pozytywne lub negatywne odczucia i skojarzenia.

Na identyfikacje wizualną składa się odpowiednia szata graficzna, logo, a także nazwa firmy. To również wygląd ulotki reklamowej, plakatu, baner czy choćby nasza wizytówka. Obraz wywołuje w odbiorcy podświadomą reakcje, choć on nie zdaje sobie z tego sprawy, budzi w nim indywidualne skojarzenia. Ważne, więc by były one jak najbardziej miłe i pozytywne. Tym sposobem przyciągamy nowych chętnych na nasze towary i usługi, a oczywiste jest, że im więcej klientów tym większe zyski.

Wygląd i wystrój pełnią ważną rolę, także kolory mają ogromne znaczenie oraz wywierają duży wpływ na odbiorcę. Najważniejsze jednak aby wszystko to ze sobą współgrało. Chaos nie jest dobrze odbierany ,dlatego tez przekaz wizualny powinien być spójny. Potencjalny klient widząc na ulotce i plakacie podobną kolorystykę czy symbol szybciej łączy wszystko w całość i kojarzy z daną firmą, dzięki temu staje się ona bardziej rozpoznawalna. Planowana i uporządkowana identyfikacja wizualna świadczy również o profesjonalizmie.

Dla promocji firmy poza pozytywnym wizerunkiem niezwykle istotne jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Powinno się to odbyć w taki sposób, aby informacja /obraz nie tylko trafiła do odbiorcy, lecz na długo pozostała w jego pamięci. Nie jest to proste zadanie, tu liczy się rozpoznawalność. Firma musi się wyróżniać spośród konkurencji, której zresztą na rynku nie brakuje. W tym pomocą służą nam specjaliści , którzy pomogą osiągnąć sukces. Studio graficzne pomoże w dobraniu kolorystyki, zaprojektuje logo , materiały promocyjne itd.

Identyfikacja wizualna jest skutecznym narzędziem promocji ,jednak aby była efektywna , musi być poprzedzona dokładną analizą. Należy określić do kogo jest skierowana oferta, kim jest nasz klient, jakie są jego preferencje oraz potrzeby. Tworząc wstępny projekt graficzny należy określić cel. Przekaz wizualny bazuje na skojarzeniach, więc musimy sprecyzować w jaki sposób ma być odbierana firma, z czym ma być kojarzona?

Spersonalizowana i świadoma identyfikacja wizualna jest jednym z ważniejszych kroków w drodze do sukcesu.